Gode fortællinger

Små fortællinger fra tidligere elever om det at være på Kirkebakkeskolen.

Tidligere og nuværende elever om det at være på skolen

  • Teresa, 5. årgang

    ”Kirkebakkeskolen er en god skole, fordi vi ikke kun sidder på vores plads hele dagen. Vi kommer tit udenfor i timerne og bevæger os lidt, som f.eks. med at spille fodbold, stikbold, høvdingebold osv. I nogle af timerne vil lærerne gerne have, at vi bevæger os, så de sætter nogle poster op rundt på skolen, hvor vi løber lidt rundt og lærer noget på en sjov måde. 

    Nogle gange kan lærerne være rigtig trælse, men de kan også hjælpe os rigtig meget. Matematikken har mange svært ved, men på den her skole er de rigtig gode til at hjælpe. Så nogle gange er det godt nok at have en lidt skrap lærer.

    Men alligevel er lærerne jo rigtige flinke, de er alle sammen rigtige søde at være sammen med. F.eks. laver de sådan nogle møder, som skal hjælpe os og gøre os glade for at gå her.”

  • Lasse, 5. årgang

    ”Det er en skole med gode lærere og en god undervisning. Skolen er et rigtigt godt sted at holde frikvarter, og den er også meget ren. Skolen byder også på en rigtig god kantine, hvor der kommer forskellige dagens retter hver dag.”

    I vores klasse har vi noget, der hedder ugens professor. Det handler om, at alle i klassen skal vælge et emne og lave en præsentation om emnet og derefter fremlægge det for hele klassen. Det har jeg lært meget af.”

  • Sarah, 8. årgang

    “Skolen er helt nyrenoveret, så derfor er der ikke nogle steder, hvor der er gamle slidte møbler og revnede vægge.”

    Vi har nogle rigtige gode lærere, der passer lige ind til det niveau og årgang, som du går på.

    Ordblinde kan få hjælp, og alle har forståelse for, hvad det er, de går igennem.

    Skolen går meget ind for motion. Vi har en svømmehal, en gymnastiksal, en rigtig stor hal samt et stort udeareal. Vi ligger jo lige ud til skoven, og det har sine frynsegoder i biologi, idræt og andre fag.”

  • Lucas, 9. årgang

    “Jeg har primært lært mest i udskolingen, eftersom at niveauet bliver en del højere, og der forventes mere end i indskolingen og mellemtrinnet.

    Jeg er glad for de fantastiske lærere, vi har og det niveau, vi er på. Og der er humor med i skoledagen.

    Jeg synes, det er fedt, at vi f.eks. har en svømmehal. Det er der ikke så mange skoler, der har. Det fedeste ved skolen er nok, at den er Hi-Tech-agtig med moderne systemer. Vi har en masse nye ting, som andre skoler ikke har: Vores røde bakker ude foran skolens indgang, glaskuplerne som eleverne kan sidde i, rundellerne som eleverne kan hænge i og så en sund og velfungerende kantine.”

  • Harry, 9. årgang

    “Jeg har lært mest i udskolingen. Jeg har f.eks. forelsket mig i historie, biologi, matematik og fysik. Min faglighed blev forhøjet med over 200 %, da jeg fik undervisning af de mange engagerede lærere, som underviser på et markant højere niveau i udskolingen.

    Jeg er glad for sammenholdet mellem elever og lærere. Det giver en god og motiverende effekt på mig og forbedrer min skoledag.”

  • Amalie, 9. årgang

    “Vi har det godt både socialt og fagligt på skolen, men det er også noget, vi gør meget for. Vi har f.eks. lavet mange ting på tværs af årgangene, hvilket betyder, at vi som 8. og 9. klasser er nede hos de mindre klasser og hjælper dem med IT, læsning osv.

    Jeg lærer mest, når jeg er i et godt miljø, og det har vi her på Kirkebakkeskolen. Jeg lærer mest, når undervisningen er spændende og fanger min interesse. Vi havde sidste år en alternativ periode, som handlede om rap og rappens historie. Vi sluttede af med at lave et show på skolen. Det, at vi skulle gøre det i virkeligheden, var helt fantastisk. Det lærte jeg rigtig meget af.”