Skoleudviklingssamtale
Et redskab i dialogen mellem forvaltning og skole.
Fra skoleåret 2022-23 vil forvaltning og skolens ledelse holde skoleudviklingssamtaler. Skoleudviklingssamtalerne finder typisk sted i årets første kvartal. Skoleudviklingssamtalerne skal indgå som et element i et samarbejde og den lokale dialog mellem skolen og forvaltningen. Det er en dialog om skolens udvikling, så eleverne får de bedst mulige rammer for læring, trivsel og dannelse. I forlængelse af skoleudviklingssamtalen udarbejdes et notat med gengivelse af samtalens resultater. Det kan eksempelvis være et kort referat/opsamling af skoleudviklingssamtalen, som gøres tilgængeligt på skolens hjemmeside. Notat for årets skoleudviklingssamtale kan læses nedenfor.
Skabelon, handleplan for kvalitet
Dato: dec. 2024
Skole: Kirkebakkeskolen
|
Hvilke mønstre får vi øje på i relevant data for skolen? · Resultater fra de obligatoriske test i dansk læsning i dansk og matematik skal indgå.
Kirkebakkeskolen 24 25 I dansk og matematik har vores elever et gennemsnit på 7,6. 92. % af vores elever opnår mindst 02 dansk og matematik. Drengene har et snit på 6,8 og pigerne 8,5. Vi løfter som helhed eleverne over forventning, når vi trækker socio økonomisk reference fra.
Generelt opnår eleverne et tilfredsstillende niveau, men der er stadig en diskrepans mellem drenge og piger som vi vil fortsætte med at være opmærksomme på. Samtidig ønsker vi at styrke fagligheden via styrkede fagudvalg, hvor der bliver mulighed for at arbejde på tværs i organisationen med fagene. I forhold til trivsel har vi forskellige forsøg i gang med pausetiltag, hvor vi vil øge kvaliteten af pauserne på Kirkebakkeskolen. Dette initiativ på baggrund af vores erfaringer med udfordrende pauser, hvor elever sommetider kommer i konflikt eller ikke ved hvad de skal lave? Herunder har vi sat ekstra tid af i udskolingen til aktiviteter og en betydelig styrkelse af legepatruljen på mellemtrinnet, som hjælper til den gode pause i indskolingen – det evaluerer vi på i afdelingerne inden planlægningen af næste år. Desuden har skabt diverse fællesskaber, hvor eleverne efter interesse og behov sættes i forskellige forpligtende fællesskaber som kantinehjælp, cykelpatrulje, tøjpatrulje mv., som gør en forskel og skaber et tilhørsforhold. Pædagogisk arbejder vi stadigvæk med at styrke de mangfoldige læringsmiljøer på Kirkebakkeskolen, som skal bakke op om alle elever. Herunder både dybdelæring, playfull learning, scenariedidaktik og forum teater
|
|
|
|
Hvordan skal handlingerne iværksættes og prioriteres?
Sidste år havde vi dialogen om standpunkt og eksamenskarakter i udskolingen. I år arbejder vi især med styrkelse af co-teaching, hvor to lærere/pædagoger arbejder sammen om at lykkes bedst muligt med undervisningsopgaven. Desuden er vi meget fokus på at lykkes med didaktikken i klasserummet.
|
|
Hvilke forbedringer forventes handlingerne at give?
Højere motivation blandt vores elever Bedre pauser, hvor eleverne lykkes Bedre undervisning, hvor der er bedre overskud til at komme omkring alle elever og dermed lykkes bedre med eleverne læring. Udvikling af fagene gennem fagudvalg
|
|
Hvad vil vi gerne se om et år?
At vi er lykkes med vores tiltag og elevernes trivsel og læring er steget.
|
|
Hvordan skal handlingerne evalueres?
Vi evaluerer på vores karakterer, vi følger elevernes trivsel via klassetrivsel.dk og evaluerer på vores pausetiltag mv. på vores afdelingsmøder.
|
|
Er der behov for understøttelse fra forvaltningen?
Vi understøttes af forvaltningen og ppr i forhold til vores mangfoldige læringsmiljøer
|